Om oss

2013 genomförde ProSales Institute, ett forskningsbaserat bolag fokuserat på B2B försäljning, en undersökning på knappt 1 000 nordiska bolag. Vad den studien bland annat visade var att endast 5% av alla bolag systematiskt genomför Win Loss-analyser, dvs varför ett företag vinner eller förlorar sina kunder/upphandlingar. En jämförelse mellan de 5% som gjorde analyserna och de övriga 95% som inte gjorde det visar att de förstnämnda har en högre tillväxt och ett bättre resultat. ProSales Institute tog då fram en mjukvara med vetenskapligt säkerställt innehåll/frågebatteri för att via e-postutskick kunna göra noggranna Win Loss-analyser.

Varför vi gör det här

På ProSales Systems tror vi att det finns en helig graal när det gäller försäljning och tillväxt. Varje unikt bolag har sin heliga graal. Nyckeln är att få tillgång till alla relevanta pusselbitar. Den pusselbit som kanske är mest intressant är kopplingen mellan strategi och verklighet, genomförande och utfall. Vår tjänst tydliggör gapet mellan strategi och verklighet. Vi vill ge samtliga företag de bästa förutsättningarna för att lyckas med sin strategi.

Vill du veta vad vi kan göra för er?

ProSales Win Loss™ hjälper företag med faktadriven säljutveckling. Vår tjänst säkerställer en försäljningsorganisation i världsklass.

Kontakta Andreas Albiin
+46 733 44 77 07
andreas.albiin@prosales.com