Kundcase

Intervjuer

Här ser du vår intervju med Enkla Elbolagets försäljningschef Lukas Olofsson. Vi talar om vad vårt verktyg WinLoss gjort för deras försäljning och vad de skapat för resultat.

Lars Bergmark, Nordenchef för Pirelli, berättar om fördelarna med ProSales Win Loss.

Ladda ned case

Case 1: Coaching och utveckling

Det här caset visar hur tjänsten ProSales Win Loss™ stödjer säljchefer i att coacha och utveckla sina säljare.

I detta case beskrivs hur vår tjänst används av ett stort företag för att bli ett mer kundcentriskt företag. Genom att använda ett arbetssätt baserat på kundfeedback genom tjänsten ProSales Win Loss™, där kunders köpbeteende kartläggs och analyseras, skapas ett massivt faktaunderlag. Underlaget användes sedan vid coaching av säljarna – faktabaserad coaching. På endast tre månader kunde betydande utveckling tydligt mätas på säljarnivå.

Case 2: Rätt kund till rätt säljare

Det här caset visar hur tjänsten ProSales Win Loss™ stödjer säljchefer i att segmentera och matcha rätt kund till rätt säljare.

I detta case beskrivs hur tjänsten Prosales Win Loss™ används av ett företag, för att kartlägga och analysera olika kunders köpbeteende. När säljarna såg resultatet, började de naturligt leta efter sin egen säljstil, och vilka köpbeteenden de är bättre på, och om de kunde byta kunder med varandra. Genom att matcha kund mot säljare ökar hit raten, och därmed omsättning och marginal.